diumenge, 1 d’agost del 2010

Arquitecturia: Josep Camps i Olga Felip


            Quan vaig llegir a Scalae que l’equip d’arquitectes capitanejat per Josep Camps i Olga Felip havia guanyat el premi 40 under 40 vaig tenir un atac d’alegria.

En Josep i jo varem estudiar junts la carrera i, com passa massa sovint, varem despenjar-nos a l’acabar. Recentment en Josep em va escriure per dir-me que seguia el blog, cosa que em va fer molta il·lusió pel triple motiu de retrobar la persona, constatar que és un dels que ha seguit perseverant i creixent després des anys de facultat i comprovar, que, a més, li agrada el que faig. A través de la seva web, molt senzilleta, vaig contactar amb la seva obra, que va semblar-me molt atractiva, i com que sabia que és de Tortosa vaig aprofitar per escriure-li les meves pròpies experiències a les terres de l’Ebre.

            Content pel premi vaig escriure en Josep per felicitar-lo i demanar-li per trobar-nos  a una obra seva per tal que me la ensenyés i expliqués amb ànim de posar-la a aquest blog. Va accedir, em va citar a Tortosa i me’n va ensenyar dos: el Centre Cívic de Ferreries i la plaça de l’Absis de la Catedral de Tortosa. L’interès de les obres i la seva manera d’expicar-les va fer que m’hagi decidit a escriure sobre el seu estudi no un, sinó dos articles: impossible desprendre’s d’un entusiasme que, dies més tard, després d’haver-ho processat tot i estudiat més a fons, encara es manté.

            En un o dos dies sortirà el primer dels articles, dedicat a Centre Cívic de Ferreries, edifici remarcable que, fins on sé, es publicarà per primer cop a aquest blog, de qualitat excepcional, que, espero farà molt de soroll...